پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119170
کم فروشي اين بار درقالب کيسه هاي برنج پلمپ شده+سند
تاریخ انتشار : 1393/07/18 21:42:25
نمایش : 1926
نعمتي که در دست يک سري افراد سود جو افتاده تا با تقلب و کم فروشي پول زيادي را به جيب بزنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کم فروشي يکي از گناهان بزرگ است که در شش سوره از قرآن کريم به آن اشاره شده است.

خداوند در سوره مطففين مي فرمايد: واي به حال کم فروشان آنان که وقتي چيزي را با پيمانه يا وزن از مردم تحويل مي گيرند کاملاً حق خود را استيفاء مي کنند ولي وقتي چيزي را تحويل مردم مي دهند در پيمانه و وزن کمتر مي دهند. آيا آنها عقيده ندارند که بعد از مرگ زنده خواهند شدو به روز بزرگ رستاخيز ايمان ندارند . روزي که تمام مردم در پيشگاه خداوند براي تعيين سرنوشت خود مي ايستند.

در هر کشوري دستگاه هايي در جهت برخورد با کم فروشي وجود دارد تا حق از مردم ضايع نشود.



به همين منظور طي گزارش خبري شبکه اطلاع رساني جهانبين نيوز متوجه شديم که برخي از اقلام پر مصرف مردم، وزن کمتري نسبت به وزن ثبت شده بر روي کالا دارند.

برنج يکي از محصولات پر مصرف مردم است که معمولا کارخانجات توليد کننده آن را در کيسه هاي پلمپ شده 10 کيلو گرمي به بازار  عرضه مي کنند.



وقتي که تعداد مختلفي از کيسه هاي ۱۰کيلو گرمي برنج را بر روي ترازو قرار داديم متوجه شديم که به طور ميانگين هر کيسه ۴۰۰گرم وزن کمتري  نسبت به وزن ثبت شده بر روي کيسه دارد.



با يک حساب ساده متوجه مي شويم که به ازاري ۱۰ کسيه برنج با قيمت هر کليو 5هزار تومان حدود ۲۰۰هزار تومان بدون هيچ مصرفي از جيب خريدار خارج مي شود.

حال جاي اين سوال است که چه کسي ناظر بر کم فروشي محصول در کشور است.

 
در پايان بايد گفت بهتر است رسانه ملي نسبت به تبليغات برخي ازکارخانجات دقت بيشتري نمايد واين گونه موضوعات رابعنوان يک مطالبه برحق وشرعي از طريق مسئولين مربوطه پيگيري نمايد چرا که کم فروشي به هيچ عنوان زيبنده جامعه اسلامي ما نيست!
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html